torsdag 6 september 2012

Snor en lista till

Snor till och med titeln från Linn. Jag kopierar för att jag älskar. Hej, du letar visst efter någon att gifta dig med Linn? Det gör jag med. Finns väl sämre skäl. . .

Vad har du på dig?
Inga byxor. Det är efter midnatt, vad begär du egentligen?
Hur mår du?
Fortfarande lite tandvärk, men jag kan äta som folk. Sörjer inte mamma så mycket som jag skulle vilja. Jag skriver, så jag tror att jag lever. (Min gamla klasskompis psykologaspiranten skulle bli glad att jag numera lever, istället för att bara överleva.)
Vad önskar du just nu?
Kärlek. Ungefär som vanligt alltså.
Vad har du ätit idag?
Något sydeuropeiskt marknadskok, ostbollar, ost, ostsmörgåsar. En energidricka efter fyra koffeinfria dagar, wohoo.
Vad ska du göra ikväll?
Inatt ska jag stanna uppe och jobba tills väckarklockan ringer.
Vad ska du göra imorrn?
Resa till Vindeln med Gränslöst Ledarskap.
Vem saknar du?
Alla. Någon. Henne. Den där "någon just för mig". Och Kusin M.
Senaste köp?
Jos och läskeblask för över hundra spänn.
Vad grät du senast åt?
Kusin Ms sorg.
Vem sov du senast med?
Också Kusin M. Det här börjar bli litet löjligt vad.
Vad läser du just nu?
Kvarteret Kniven, Virconium samt Full Dark, No Stars.
Senast sedda film?
Mallrats. Siktar på ännu ett Kevin Smaraton i veckan.
Vilken svordom använder du mest?
Jag svär inte. Det låter så jävligt.
Vem var den senaste som ringde dig?
Kusin M, naturligtvis.
Har du dejtat någon av en annan religion?
Jag har varken dejtat någon av en annan religion, samma religion, ingen religion eller flera religioner eller någon annan heller för den delen.
Senast 3 inkomna sms?
"Emil var är du?"
"Nu då?"
"Är du i Umeå?"
Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
"Strax på väg dit. Vill du nånting eller nånting?"
(Min bror verkar ha svårt att komma till poängen.)
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Svårt att välja. Arkitekturhistoria ligger bra till för vi fick fara till Paris och London för att studera. Eller projektiv geometri för att det var den mest surrealistiska matematiken jag hört talas om. Drama var också kul, vi gjorde en pjäs som utspelade sig på en Irländsk bar.
Vilken är din favoritlukt?
Lukter är inte en stor del av mitt liv. Men jag gillar lukten av nyplogad jord.
Vad är du rädd för?
Tvång. Fruktan.
En person du tycker är snygg?
Chloe.
Blir du lätt svartsjuk?
Jag har svårt att tänka mig det, men jag kan ju inte säga säkert utan erfarenhet.
Din favoritkaraktär ur en serie?
Döden i Sandman. Ja jag förstår nog att listskrivaren föreställde sig att "serie" betydde enbart teveserie, men tji fick hen.
Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
En moster som råkade vara online samtidigt som jag någon dag efter att mamma dog. Ingen skrattfest då.
Vilket språk hade du velat lära dig?
Kroppsspråk.
Vad för sorts killar faller du för?
Hum, jaa, det var en knepig fråga, i allmänhet måste jag nog påstå att killar som är biologiska tjejer och inte har några problem med att vara det är min favorittyp av killar. Fast Stephen Fry vore nog bra att gosa med. Eller ska man ändra på frågan så att den stämmer med ens läggningar? Isåfall faller jag väl för tjejer som inte är som alla andra; som vägrar att sorteras, som lever sina egna liv för sin egen skull. Och som ser ut som Milla Jovovich.
Vart vill du åka just nu?
Till Vännäs. Kanske följer universum min vilja, eller så följer min vilja universum.
Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Ge mig tid, kärlek och omtanke.

Mitt namn är Emil Wikström, och jag hoppas jag är pojkvänsmaterial åt någon därute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar