måndag 24 september 2012

19. Något jag ångrar

Utmaningen fortsätter! 60% klart på under 24 timmar. Wow.

Jag har gjort många dumma, själviska, impulsiva, destruktiva, förvirrade, ovälkomna och farliga saker i mitt liv.

Men om det är något jag ångrar är det de tusen tusen saker jag inte gjort utan någon annan anledning än att jag var rädd. Allting jag inte vågat göra. De förlorade åren tynger mina axlar som stora stenar. Det värsta är att jag slösade bort min ungdom paralyserad av fruktan för något så fånigt som vad folk ska tycka om mig.

Sommaren 1997, till exempel, kommer aldrig tillbaka. Då var jag sexton, odödlig, outtröttlig och oändligt vis. Det är kanske inget sammanträffande att Jenny i den här boken jag pratar om hela tiden är sexton år för evigt. Det är, enligt min åsikt, den perfekta åldern och om världen var enbart god skulle vi tillåtas vara sexton så länge vi ville. Själv var jag bara sexton länge nog för att spela hela Final Fantasy 3 och få se den svarta skärmen på slutet som belöning för min importerade kassett.

Mitt namn är Emil Wikström och jag önskar att jag aldrig hade hört talas om Defending Your Life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar