måndag 24 september 2012

1. Introduktion av mig

Om tio minuter är det Måndag, så jag tjuvstartar litet med veckans utmaning. Sån är jag. Mitt namn betyder ju "den ivrige". Antingen det eller "snäll" beroende på vilken översättare en lyssnar på.

Jag är både ivrig och snäll, tror jag. Jag är 31 år, började skriva en bok när jag var 20, blev diagnoserad med Aspergers när jag var 22, hade en gång ett jobb i fem veckor som betalade för min första dator och började nyligen på en utbildning i studiercirkelledarskap. Det är mycket jag aldrig har gjort. Det tog mig omkring 25 år att acceptera att jag i grunden har samma prioriteter som de flesta andra människor, det vill säga att ha andra människor i mitt liv, och det oroar mig att jag kommit så långt efter med den insikten att jag aldrig kommer att komma ifatt människans förväntade sociala utvecklingskurva; att det är för sent för mig att någonsin ha det som ungdomarna kallar ett liv.

Jag hoppas att göra min bok klar, vilket år som helst nu, och jag hoppas att aldrig behöva lämna en vän i sticket, och jag hoppas på att träffa någon lika socialt inkompetent om jag så att vi kan lära oss av varandra. de har ju nu räknat ut att vi har en chans på tiotusen att träffa "den enda", så det kunde helt klart vara värre.

Mitt namn är Emil Wikström, och om du vill veta mer om mig rekommenderar jag att läsa alla andra poster i min blagg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar