fredag 6 april 2012

Nattliga bilderier

Några slumpmässiga bilder som jag plötsligt upptäckt, under den korta tid som förflutit sedan det förra inlägget, att jag vill dela med dig, kära läsare.

En relativt spontan bild från en liten sammankomst härom veckan. Min skumma kamera till trots syns (från vänster till höger) min bokhylla, min lillebror, min plats i soffan som jag just lämnat och min kusin.

Den bästa bilden på mig som finns, från en utflykt för några år sedan till en stuga i fjällen mina morföräldrar är delägare i, precis intill Umansjön där vattnet är så gott att man kan dricka det som godis hela dagen lång och där tystnaden och glädjen och skönheten bor.

Det här är ett av Emil Wikström den finske skulptörens mest kända verk, "Stenmännen", som jag upptäckte förut idag. En nästan otäck synkronicitet med en viss skräcknovell jag skrev för ett par år sedan som innehåller ett monster som både tycks vara gjort av sten och tycks likna en man.

Mitt namn är Emil Wikström, och jag är 1/4 Finne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar