fredag 6 april 2012

Ännu en lista uppfunnen av någon stackars bortglömd bloggare

Om jag var ett djur:

Jag är ju ett djur. Homo sapiens sapiens, med medvetande om sitt medvetande, känd bland fiskarna i
Sigges Lagun som "Hårlös standapa". Om jag fick vara vilket djur jag ville skulle jag vilja vara en lyrfågel. Men om jag förvandlades till det djur jag är längst in i hjärtat skulle jag fortfarande vara människa. Så är det om man har Aspergers tror jag.

Om jag var ett väder:

Skulle jag vara en varm, ljus sommarnatt med regn som aldrig tar slut.

Om jag var en kändis:

Skulle jag hänsynslöst utnyttja min makt för att uppmuntra samhället i positiv riktning. Positiv riktning enligt mig då.

Om jag var en färg:

Skulle jag vara infrarött och ultraviolett på samma gång.

Om jag var en maträtt:

Skulle jag vara kyckling. Billigt, nyttigt och smakar enligt sägnen som allting annat.

Om jag var en disneyfigur:

Skulle jag vilja vara Jafar, fast i stället för att önska att anden snor sultanens brallor och ger dem till mig skulle jag skippa direkt till att önska mig all världens magiska krafter och sen lära mig allt jag kunde och skita ganska kraftfullt i att härska och dominera.

Fast egentligen är jag mest lik Quasimodo.

Om jag var en dryck:

Skulle jag vara vatten från en fjällbäck, direkt från glaciärisen och så kallt att det skulle frysa om det stod still, skopat upp i dina händer och glittrande i solen när det rinner över dina kinder.

Om jag var en doft:

Skulle jag aldrig veta att jag fanns innan någon berättade det för mig.

Om jag var en sko:

Skulle jag vara en vänstersko, och högerskon skulle vara min bästa vän och vi skulle säkert ha ett underbart liv tillsammans tills vi skildes åt av någon hemsk olycka.

Om jag var ett klädesplagg:

Skulle jag vara en lång fladdrande rock. Kanske till och med en mantel.

Om jag var ett ord:

Skulle jag vara lagom.

Om jag var musik:

Skulle jag vara en långsam, aningen sorglig ballad som berättar en meningsfull historia.

Om jag var en växt/blomma:

Skulle jag vara en kaktus. Nä jag måste verkligen raka mig oftare.

Om jag var döende:

Skulle jag kanske bli motiverad att få min bok klar.

Om jag var rik:

Skulle jag ge till de fattiga. Nämen ett sommarhus i Tierra del Fuego och ett surfarhus i typ Kalifornien vore kul att ha. Plus ett vanligt hus i Umeå då. Om jag vore allvarligt rik skulle jag anlita folk att göra tevespel åt mig. Om jag var löjligt rik skulle jag få tillbaka Firefly på teve och skaffa personliga kockar och tränare. Om jag var världsomvälvande rik skulle jag bygga skolor och försöka demontera kapitalismen.

Om jag var en möbel:

Skulle jag vara en hård säng som tar länge att vänja sig vid, men som man sedan inte kan klara sig utan.

Om jag var en film:

Skulle jag få folk att gråta varje gång de såg mig.

Mitt namn är Emil Wikström, och jag gillar formulär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar